FC GOOZO

Nadat we in maart van de ijsbaan zijn afgestapt, hebben we de schaatsen verruild voor de fiets en werd de schaatshelm een fietshelm.
‘We’ is toerfietsgroep FC GOOZO, een aantal jaren geleden opgericht omdat de wielergroepen van de Vughtse IJsclub ons te snel gaan en wij liever in een wat rustiger tempo fietsen. We tikken hooguit zo’n 20 á 22 km per uur aan, maar leggen in dit tempo elke zaterdagochtend toch zo’n 60 km af. We hoeven geen uitzonderlijke prestaties te leveren; gezelligheid en sportiviteit staan voorop.

Als vaste prik strijken we halverwege de rit neer op een van de terrassen die we tegenkomen voor een welverdiend bakje koffie. Vaak gaat de koffie gepaard met een appeltaartje of iets anders lekkers. We kennen ondertussen heel wat café’s in de wijde omgeving en we weten ook waar ze de lekkerste taartjes hebben.
Al fietsend leren we Brabant steeds beter kennen en genieten we van prachtige heide, van mooie bospaadjes en van beekjes en rivieren.
Sinds kort hebben we er een nieuwe sport aan toegevoegd. Als we in de buurt van het clubhuis eindigen nemen we graag een duik in de IJzeren Man.

Lijkt het je wat om nu of het volgend zomerseizoen een keertje mee te fietsen om te kijken of het ook iets voor jou is stuur dan even een mailtje naar: anja.leeuwenhaag@gmail.com.

de Roestelberg

Vorig bericht